I slutningen af februar kørte vi en meget succesfuld konkurrence for webshoppen Dubuy.dk. Bobles var præmien, og vi prøvede at gøre det så simpelt som muligt at deltage. Vi har tidligere haft stor succes med simple konkurrencer på Facebook, og vi ville derfor give den endnu et skud med de populære Bobles-produkter til børn. 

3790 likes, 2461 kommentarer og 800 delinger

Det er de tørre tal for konkurrencen, der netop er slut. Dubuy’s Facebook-side har 10.000 fans, så det er tydeligt at se, at engagementet på netop denne konkurrence har været rigtigt høj. Konkurrencen er nået ud til en stor del af det ønskede segment og med en simpel præmie har vi formået at skabe opmærksomhed omkring Dubuy og deres brand. Det handler altså om at ramme den rigtige målgruppe med den rigtige konkurrence. Og det har vi gjort her!

Facebook’s konkurrenceregler

Det er vigtigt for os at holde os inden for de konkurrenceregler, som Facebook har stillet. Her må man godt lave konkurrencer på sin egen Facebook-side, hvor man deltager ved enten at like eller kommentere. Man må IKKE lave en konkurrence, hvor du skal dele for at deltage eller tagge nogle af dine venner. Det er derimod ikke imod reglerne at opfordre folk til at dele, hvis de har lyst. Det er netop det, vi har gjort i denne situation.

Se konkurrencen her: