Det kan være rigtigt svært at komme igennem til kunderne på de sociale medier i dag. Facebook vrimler med budskaber og virksomheder, der gerne vil frem. Det samme gør andre sociale medier, samt blogs og nyhedssider.Det kan derfor være lidt af en udfordring for et nyt firma, som f.eks. os hos Webcph, at finde et hul, hvor vi får lidt taletid.

Og her kommer Twitter ind i billedet.

Twitter er opdelt på en lidt anderledes måde end de andre sociale medier. Her er det ikke altid antal followers (fans), der har betydning for, hvor mange du kommer ud til. Der er nemlig rigtigt mange, der følger specifikke hashtags (#) inden for netop deres område på Twitter. Dette giver mulighed for at finde et hul, finde noget taletid, i et ellers overfyldt medielandskab.

Webcph har i dag 92 followers på Twitter. Dette er ikke meget. Men ved at udnytte de rigtige hashtags og komme med interessante indlæg, så er det muligt at få taletid i det rette segment. Et eksempel er #smdk, hvor der bliver Tweetet om sociale medier i Danmark. Et andet er #dkpol, hvor det er dansk politik, der er emnet. Hægt dig derfor fast på nogle af disse emner og få gratis taletid på Twitter.

Nedenfor kan I se, hvor mange vi kom ud til med vores artikel omkring perfekte overskrifter. 92 followers og en eksponering på 813 er da meget godt.

Ses vi på Twitter?